Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Kvaš na papíře, 64 x 49 cm, rámováno, pod sklem, datace 1922, signováno vpravo dole CR 22. Opatřeno potvrzením pravosti díla Osthaus museum Hagen – Dr. Tayfun Belgin, Dr. Brigit Schulte a Willfrieda Utermanna. Před očima diváka se představuje dílo expresionistického naturelu, nahá žena sedící v křesle, zavřené oči. O strnulou pozici se nejedná. Žena má apartně položenou pravou ruku o opěradlo křesla a druhou rukou se křesla přidržuje. Přesto právě zde můžeme vidět poněkud křečovité naladění postavy, spolu se zobrazením ženštěných očí, které nevěští poklidný spánek. Christian Rohlfs ukazuje v daném díle svou mistrovskou expresivní notu, jak vypodobnění námětu, barevnou kompozicí, tahy štětcem, tak samotnou kompozici motivu. Autor započal svou dráhu umělce takřka jako autodidakt. Po upoutání na lůžko posléze započal i studia. Jeho seznámení se s německými expresionisty Emilem Nolde či Edvardem Munchem zanechalo v malíři, který si před tím prošel mnoha polohami, nezastupitelnou zkušenost a ovlivnilo ho na zbytek jeho umělecké tvorby. Před námi vypodobněný akt v křesle je skvělou ukázkou Rohlfsova umu, jeho niterného zobrazovaní a ukazuje nám jeho lásku k expresivnímu tvůrčímu ražení. Umělec se v daném případě projevil jako pravý zástupce expresionismu a jeho podané dílo dává divákovi příležitost okusit tento výrazový prostředek. Autor viz V 4/94, TB 28/524, B 9/50.